به بركتِ عشق به بركتِ عشق .

به بركتِ عشق

مادربرد كامپيوتر دست دوم

مادربرد كامپيوتر دست دوم
مادر برد يك قطعه بسيار مهم در هنگام خريد كيس مي باشد. همانطور كه از نام اين قطعه مي توانيد متوجه شويد؛ يك برد سخت افزاري است كه قطعات سخت افزاري ديگر بر روي آن واقع شده و سرهم بندي مي‌شود. هر بار كه قطعات متفاوتي بر روي اين برد متصل شوند با يك اجتماع بار الكتريكي و خطا مواجه مي شوند. برخي اوقات نيز ممكن است با اتصال كوتاه و يا با الكتريسيته ساكن در كيس هاي دست دوم برخي از قطعات مانند خازن و سلف به دليل تخليه نامناسب بار الكتريكي بسوزند. اين اتفاق بسيار هزينه بر است. به همين دليل است كه ما توصيه مي‌كنيم مادربرد خود را حدالامكان به صورت نو و آكبند تهيه كنيد. زيرا در صورت استفاده از مادربرد هاي دست دوم ممكن است با هزينه هاي چند برابري رو به رو شويد‌.

سي پي يو كامپيوتر دست دوم
سي پي يو يا همان پردازنده مركزي  با اينكه سايز كوچكي دارد اما در مقابل از مقاومت بسيار بالايي بهره مند است‌. مقاومت CPU در دراز مدت توسط كمپاني سازنده آن تاييد شده است. با شنيدن اين جمله شايد فكر كنيد خريد دست دوم اين قطعه مي‌تواند بسيار مناسب باشد و باعث صرفه جويي در هزينه ها هنگام خريد كيس شود. اما اگر اين قطعه  در شرايط نامناسب تهويه سازي و دماي نامناسب قرار گيرد، احتمال سوختن آن در هنگام استفاده بر روي كامپيوتر هاي دست دوم بسيار بالا مي باشد. در نتيجه در هنگام خريد دست دوم CPU حتما بايد از محيط و شرايط نگهداري آن در مرحله اول استفاده، اطمينان حاصل كنيد. پس بهتر است اگر از شرايط قبلي استفاده اين قطعا اطمينان نداريد از خريد CPU دست دوم استوك خودداري كنيد.

گرافيك كارت كامپيوتر دست دوم
كارت گرافيك ها هزينه و قيمت بالايي دارند و بسياري از  افراد سعي مي كنند اين قطعه را دست دوم استوك تهيه كنند. اما در هنگام خريد كارت گرافيك فرد فروشنده بايد اين اطمينان را به شما دهد كه قطعه در شرايط ايده آلي نگهداري شده است و آسيبي به آن وارد نگرديده. زيرا كارت گرافيك نيز مانند مادر برد از قطعات بسيار مهمي چون تراشه شتاب دهنده، رگلاتور ولتاژ و چيپ حافظه و غيره تشكيل شده است. البته اين بدين معنا نيست كه آيت موارد از روي كارت گرافيك قابل تعويض اند بلكه مي‌توان گفت باعث سوختن كلي كارت گرافيك مي شود. خطر سوختن و از بين رفتن كارت گرافيك جدا از استفاده نوع دست دوم مراقبت نشده به عدم رعايت موارد امنيتي و نصب نامناسب و نگهداري نيست مربوط مي شود.

براي خريد كيس دست دوم روي لينك كليك كنيد.

منبع : https://dellhp.ir/product-category/second-hand-stock-case/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۶:۴۳ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :