به بركتِ عشق به بركتِ عشق .

به بركتِ عشق

تازه هاي نشر اسفند ماه 98 – كاواك

كتاب حديث ماهي‌گير و ديو

هوشنگ گلشيري | نشر سرزمين

«حكايت صياد» داستاني‌ست كه در خلال شب‌هاي سوم تا نهم روايت شهرزاد بازگو مي‌شود و از جذاب‌ترين حكايات كتاب «هزار و يك شب» است. گلشيري، كه به استفاده از متون كهن براي نوشتن داستان‌هاي مدرن علاقه‌مند بود، در «حديث ماهي‌گير و ديو» هم سراغ دل‌مشغولي‌اش مي‌رود. او «حكايت صياد» را به شيوه‌اي جديد روايت مي‌كند.

كتاب كتاب مرگ

جولين بارنز | مترجم: مينا وكيلي نژاد | انتشارات كتاب تداعي

اين اثر خلاصه‌اي است از كتاب «چيزي براي ترسيدن وجود ندارد» كه نويسنده در آن به بررسي دقيق نتيجه باورنكردني و اجتناب ناپذير زندگي مي‌پردازد و همچنين بخش ديگري از اين كتاب مروري است بر خاطرات خانواده بارنز كه مطالب آن از اثري با عنوان «سطوح زندگي» كه توصيف بسيار تأثيرگذاري است از ماجراي از دست دادن همسرش انتخاب شده است.

كتاب ساكن دو فرهنگ

روبرت صافاريان | نشر مركز

نوشته‌هاي اين مجموعه تصوير متفاوتي از ارامنه‌ي ايران ارائه مي‌كنند. تصويري كه ارمنيان از خود به جامعه عرضه مي‌كنند معمولاً بر ملاحظات و كليشه‌هاي بسياري استوار است كه در اين نوشته‌ها به قدر كافي درباره‌شان صحبت شده است. مخاطب عام ايراني هم دوست دارد همين تصوير كليشه‌اي را ببيند و بشنود. گويي بنابر يك توافق خاموش اساس بر اين گذاشته شده، كه هركس سرش گرم كار خودش باشد و تنها مِن‌باب ادب و نزاكت گاهي با طرف مقابل هم سلام و عليكي بكند و سخنان پر از تعارف رد و بدل كند. كوشش من اين بوده كه فارغ از تعارف‌هاي متداول با تصويري صريح‌تر اين جامعه‌ي اقليت را معرفي و به قدر توان قانون‌مندي‌هاي مناسبات آن با جامعه‌ي بزرگ را آشكار و به خواننده‌ي فارسي‌زبان عرضه كنم.

 

?


برچسب: تازه هاي نشر اسفند ماه 98 – كاواك،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۴:۱۲ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :